Keresés a GYIK-ben
Hogyan módosulnak a pénzügyi és elszámolási szabályok a vészhelyzet ideje alatt?
2020. március 30-tól a támogatási szerződésekkel kapcsolatos pénzügyi és elszámolási szabályok az alábbiak szerint alakulnak:
Forrás: ITM Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkárság
- a támogatási előleg általános mértéke 25%-ról 50%-ra emelkedik azon ágazatok esetén (pl. turizmus, egyes szolgáltatási szektorok), amelyeket leginkább érint a veszélyhelyzet, összhangban a kormányzati intézkedésekben bejelentett célcsoporttal;
- a veszélyhelyzet időtartalmára az elszámolások benyújtásához elegendő a számla, a kifizetést igazoló bankkivonat és a vállalkozói szerződés (vagy jogalap igazolás), az ebben az időszakban kért alátámasztó dokumentumoknak a helyszínen rendelkezésre kell állniuk és az Irányító Hatóság, kifizető ügynökség bármikor bekérheti azokat;
- a veszélyhelyzet fennállása alatt a hitelben részesülő adós a hitelszerződésből eredő tőke-, illetve kamatfizetési kötelezettsége teljesítésére fizetési haladékot kap;
- ha egy rendezvény, workshop, stb. a koronavírus veszélyhelyzeti intézkedéseivel közvetlen összefüggésben elmarad, azt vis maior esetnek kell minősíteni, amennyiben a költségeket nem fedezi biztosítás vagy nem lehet visszafizettetni más módon;
- a beszámoló elutasítása esetén az Irányító Hatóságok mérlegelhetik a támogatás folyósításának felfüggesztését, azaz nem kötelező ezt a szankciót alkalmazni;
Forrás: ITM Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkárság